donderdag 12 maart 2009

Questions

-Wat voor fotografie/fotograaf vind ik echt vreselijk?
Mensen die bloemen en insecten in macro fotograferen kan ik me echt aan ergeren. Het geeft mij altijd het idee dat ze maar lekker makkelijk de tuin in gaan om spannende plaatjes te schieten. Verder ben ik ook geen grote fan van slechte erotische fotografie. Ik ben van mening dat die cheezie foto's voor veel mannen een excuus is om bij jonge naakte vrouwen te zijn.
-Wat voor soort fotografie/fotograaf vind ik wel goed, maar niet interessant?
Foto's die technisch goed in elkaar zitten kan ik altijd wel waarderen, maar ik vind dat er altijd wel iets aan een beeld moet zijn waardoor je toch even een 2e x gaat kijken. een soort X-factor. Als dat mist in een foto dan blijft het maar een mooi plaatje en interesseert het me toch niet zo veel.
-Wat voor soort fotograaf zou ik willen zijn, maar denk ik dat ik nooit zal worden?
Een fotograaf ie een enorm budget heeft en totaal de vrije hand in wat ik wil maken en met wie ik dat wil maken.
-Wat vind ik niet zo leuk aan fotografie?
Het geregel van modellen en de hele planning eromheen.
-Op welke manieren kan een fotograaf zijn geld verdienen?
Door commerciele opdrachten, werk als kunst verkopen en subsidie. 
-Vind ik het wel of niet fijn om in opdracht te werken?
Ligt er heel erg aan wat voor soort opdracht het is en hoe vrij je daar in ben om je eigen beeld ervan te maken. Ik hoop dat mensen mij uiteindelijk zullen uitkiezen omdat ze mijn werk cool vinden en je dan in het idee proces betrekken waardoor je uiteindelijk wel je eigen identiteit in de foto's kan leggen.
-Wie verzint het idee bij reclame fotografie?
De opdrachtgever in overleg met de art director en hopelijk de fotograaf en stylist.....
-Wie is de baas bij een mode shoot?
Uiteindelijk is de opdrachtgever altijd de baas denk ik, maar ze kiezen mij als fotograaf en de andere mensen eromheen niet zomaar uit dus heeft iedereen wel zijn inbreng denk ik.
-Hoe groot moet de resolutie voor een magazine zijn?
Ik denk zo groot als dat nodig is om een goede kwaliteit foto pagina groot te publiceren.
-Hoe groot moet de resolutie zijn voor een reclame bureau?
Zo groot mogelijk denk ik.
-Zie ik fotografie als uitgangspunt of enkel om te registreren?
Ik zie fotografie als een medium om mijn ideeen te registreren. Dus eigelijk beide. 
-Vind ik een foto mooier op beeldscherm of als print?
Moeilijke vraag, maar ik zou eerder zeggen als print, omdat dat toch een soort van echter en definitiever is ofzo.
-Vind ik dat een fotograaf zelf op het knopje moet drukken of mag een assistent dat ook doen?
Ik vind dat het belangrijkste is dat de fotograaf bepaald wat de uitsnede, diafragma, sluitertijd, iso, compositie en eigelijk hoe de hele foto wordt, wie dan op het knopje gaat drukken uiteindelijk maakt niet zoveel uit denk ik.
-Hou ik meer van analoog of digitaal?
Zeker digitaal! Met analoog is het vaak veel meer gedoe om het zelfde resultaat te krijgen en met digitaal is de techniek tegenwoordig zo ver dat je ook geen kwaliteit verschil meer ziet. 
-Hou ik meer van snapshots of geensceneerde foto's
Geensceneerde foto's. Ik heb graag zelf in handen wat er gebeurt en wil niet afhankelijk zijn van situaties die je niet zelf kunt manipuleren.
-Wat is voor mij de grens van wat je digitaal mag manipuleren?
Wat mij betreft geen grenzen. Als jij vind dat jouw verhaal zo tot zijn recht komt dan moet je dat vooral doen. Vanuit ethisch opzicht zijn er natuurlijk wel grenzen, maar dat vind ik een ander verhaal.
-Noem alle media die belangrijk kunnen zijn in het vak fotografie?
Film, print media, websites 
-Wat leer ik op de academie en vind ik echt heel nutteloos? 
Kan ik zo even niet opkomen.
-Wat zou ik graag willen leren bij crosslab en wat verwacht ik te leren?
Ik zou graag digitale toepassingen binnen fotografie willen leren en dat verwacht ik ook wel een beetje. Verder zou ik graag meer mijn eigen stijl willen ontwikkelen en dat dan ook in mijn opdrachten willen kunnen toepassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten